Οι Ιάπωνες δεν αγαπούν το μάτσο
Στη Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου οι άνδρες ανατρέπουν τα στερεότυπα
O Μιτσουχίρο Ματσουσίτα είναι μόλις 18 ετών, και όμως έχει προγραμματίσει με ακρίβεια το μέλλον του. Μετά το πανεπιστήμιο θα εργαστεί για λίγα χρόνια προτού παντρευτεί και αποκτήσει παιδιά. Στόχος του είναι να μην κάνει καριέρα αλλά να ασχοληθεί με τα... οικιακά. Εκείνος και όχι η σύζυγός του θα αφοσιωθεί στην ανατροφή των παιδιών και στις δουλειές του σπιτιού. Αυτός θα φτιάχνει τα γλυκά στον φούρνο, θα ψωνίζει, θα πλένει και θα σιδερώνει. Σαν καλή νοικοκυρά. Και όμως δεν πρόκειται για εκκεντρικότητα αλλά για μια διαρκώς διευρυνόμενη τάση μεταξύ του ανδρικού πληθυσμού της Ιαπωνίας, ένα νέο κοινωνικό φαινόμενο. Οι συγκεκριμένοι Ιάπωνες αποκαλούνται «ανδρόγυνοι» και είναι το αντίστοιχο των «μετροσέξουαλ» της Δύσης. Δεν είναι ομοφυλόφιλοι. Απλώς δείχνουν μια απέχθεια προς τις «παραδοσιακές ανδρικές αξίες» και έλκονται περισσότερο από τον κόσμο των γυναικών. Ορισμένοι μάλιστα ντύνονται γυναικεία.
Δεν ενδιαφέρονται καθόλου για τα γρήγορα αυτοκίνητα και ξοδεύουν τον ελεύθερο χρόνο τους στη θεωρούμενη αγαπημένη ασχολία του «ωραίου φύλου»: τα ψώνια. Οι επαγγελματίες του μάρκετινγκ τρίβουν τα χέρια τους. Οι «άνδρες που φορούν σουτιέν» συγκροτούν μια παρθένα αγορά για τους σχεδιαστές κάθε είδους καταναλωτικών προϊόντων.
Και ναι, για μία ακόμη φορά, ένας ανώνυμος δημοσιογράφος αισθάνεται την ανάγκη να μας επιβεβαιώσει ότι το να μην μένει κάποιος δεμένος στον στεροτυπικό ρόλο του φύλου, δεν συνιστά και διαφορετικό σεξουαλικό προσανατολισμό! Σας ευχαριστούμε για την επιβεβαίωση, καμία αμφιβολία δεν είχαμε, παρά το ειρωνικό σας ύφος.
Επίσης, να σημειώσουμε εδώ, την ευγενική προσφορά του Βήματος με ένα ακόμη επιχείρημα ενάντια στους πολέμιους της τεκνοθεσίας σε/από ομόφυλα ζευγάρια, που ρωτούν "μα με τι πρότυπα θα μεγαλώσει το παιδί;" ή "το παιδί χρειάζεται να έχει πρότυπα και από τα δύο φύλα!". Η απάντηση δίνεται ωραιότατα μέσα από την είδηση που δηλώνει ότι κανένα φύλο δεν έχει αποκλειστικά δικαιώματα σε καμία συμπεριφορά. Είμαστε σχεδόν σίγουροι ότι δεν ήταν αυτός ο στόχος του άρθρου, αλλά να που έχουμε και παράπλευρες ωφέλειες!
Δεν ενδιαφέρονται καθόλου για τα γρήγορα αυτοκίνητα και ξοδεύουν τον ελεύθερο χρόνο τους στη θεωρούμενη αγαπημένη ασχολία του «ωραίου φύλου»: τα ψώνια. Οι επαγγελματίες του μάρκετινγκ τρίβουν τα χέρια τους. Οι «άνδρες που φορούν σουτιέν» συγκροτούν μια παρθένα αγορά για τους σχεδιαστές κάθε είδους καταναλωτικών προϊόντων.
Και ναι, για μία ακόμη φορά, ένας ανώνυμος δημοσιογράφος αισθάνεται την ανάγκη να μας επιβεβαιώσει ότι το να μην μένει κάποιος δεμένος στον στεροτυπικό ρόλο του φύλου, δεν συνιστά και διαφορετικό σεξουαλικό προσανατολισμό! Σας ευχαριστούμε για την επιβεβαίωση, καμία αμφιβολία δεν είχαμε, παρά το ειρωνικό σας ύφος.
Επίσης, να σημειώσουμε εδώ, την ευγενική προσφορά του Βήματος με ένα ακόμη επιχείρημα ενάντια στους πολέμιους της τεκνοθεσίας σε/από ομόφυλα ζευγάρια, που ρωτούν "μα με τι πρότυπα θα μεγαλώσει το παιδί;" ή "το παιδί χρειάζεται να έχει πρότυπα και από τα δύο φύλα!". Η απάντηση δίνεται ωραιότατα μέσα από την είδηση που δηλώνει ότι κανένα φύλο δεν έχει αποκλειστικά δικαιώματα σε καμία συμπεριφορά. Είμαστε σχεδόν σίγουροι ότι δεν ήταν αυτός ο στόχος του άρθρου, αλλά να που έχουμε και παράπλευρες ωφέλειες!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου